May 19, 2008

:: hari guru ( 16 mei )...

~~...hari ini dan semalam...~~
Guruku...
Hari ini...engkau di rai...
Hari ini...engkau dikenang...
Hari ini...engkau disanjung...
Atas pengorbanan jasa dan baktimu...
Mengajarku erti gembira...
Hingga kini aku bahagia...
Guruku...
Semalam...mereka derita...
Semalam...mereka sengsara...
Semalam...mereka merana...
Tanah palestin telah dinoda...
Kini...Hak mereka tiada lagi terbela...
Guruku...
Ajarkan aku erti derita...
aku erti sengsara...Ajarkan aku erti pengorbanan...
Ajarkan aku erti perjuangan...Kembalikan semangatku...A
ku ingin menuntut bela...
Guruku...
Mereka abang-abangku...
Mereka adik-adikku...Mereka kakak-kakakku...
Mereka ibubapaku...
Mereka bukan orang lain...
Kami serumpun...
Guruku...
Hari ini...
dikala engkau dirai...
Hatiku begitu terguris...
Telah lama mereka derita...
Sejak 60 tahun lalu...
Sampai bila...???
Wahai guruku...
Ajarkan aku...
rasai seperti yang mereka rasa...
Ajarkan aku...
Buat mereka bahagia...

alimulfaqih : buat guru2ku di musq...mti..mdw...tanta...

No comments: