Dec 26, 2007

:: salam imtihan...


Dengan nama ALLAH yang maha pengasih dan penyayang..

maha suci DIA yang sentiasa pinta meminta kita denganNya..hanya pada DIA segalanya diserah..

tinggal berapa detik saja lagi nak hadapi ujian yang selalu ditunggu selama nih..moga2 segala penat dan lelah selama ini akan membuahkan hasil..

"kelengkapan belum cukup lagi...
"banyak lagi yang belum dihafal...
"dah tak sempat nak buat nota..
"tak mampu nak hafal...
"camne nih nak jawab nanti..?
"tolong la..aku rase cam nak balik malaysia jer...

antara kata2 hati yang boleh melemahkan semangat..

perlu ada keteguhan hati..pasakkan azam..padukan tekad..pastikan diri sudah sedia sepenuhnya untuk hadapi sebarang ujian. Lebih2 lagi sebagai seorang muslim yang sentiasa diuji..ujian yang menentukan tahap keimanan..


"sempat lagi kalau nak buat nota pun..
"hafal pon boleh..
"pastikan faham setiap bab yang dah blajar..
"tipon la mak abah..mintak semangat @ kata2 perangsang..
"ingat..!!orang lain boleh, kita pun boleh..
"kalau terdesak,cuba pandang jauh kehadapan...ada sesuatu yang menanti..
kejayaan @ kegagalan..??

peperiksaan bukanlah penentu segala usaha penat lelah..tapi hanyalah sebagai kayu pengukur untuk melihat sejauh mana kebersediaan kita dalam menghadapi sesuatu..sememangnya ada ujian yang lebih besar yang perlu dihadapi..hanya perlu sentiasa berhati2 dalam menongkah arus hidup..

sekali gagal, bukan bermakna gagal untuk selamanya...bagi yang berjaya, petanda bahawa kita telah merangka satu plan yang bijak untuk mengahadapi ujian..dan perlu lebih bersedia untuk menghadapi hari2 yang mendatang..

sahabat2ku..tolong doakan kejayaan kita bersama..juga untuk sahabat2 kita yang lain..moga kita semua beroleh kejayaan..biarpun berbeza usia, yang pasti perjuangan kita tetap SATU...

"ALLAHUMMA..ampunkan segala dosa2 kami..dosa2 ayah dan ibu kami..berkatilah segala ilmu yang telah kami pelajari..kurniakan kami ketenangan dalam menghadapi segala ujian..tetapkan kami bersama para alim ulama yang mendapat kejayaan di dunia dan akhirat..


No comments: